Dit is een Premium document. Sommige documenten op Studeersnel zijn Premium. Upgrade naar Premium om toegang te krijgen.
Was dit document nuttig?
Dit is een Premium document. Sommige documenten op Studeersnel zijn Premium. Upgrade naar Premium om toegang te krijgen.
Samenvatting Strategie En Management
Vak: Strategisch Management & IT (HHS-BE-034)
12 Documenten
Studenten deelden 12 documenten in dit vak
Universiteit: De Haagse Hogeschool
Was dit document nuttig?
Dit is een preview
Wil je onbeperkt toegang? Word Premium en krijg toegang tot alle 55 pagina's
Toegang tot alle documenten
Onbeperkt downloaden
Hogere cijfers halen
Ben je al Premium?
1
Samenvatting ‘Strategie en management’
Hans Veldman, Tweede druk, H1.1 t/m 1.4, H2.4 en 2.5, H3, H5, H6, H10 en H11
Inhoud
Hoofdstuk 1: Succesvolle ondernemingen, businessmodellen en strategie ............... 3
1.1 Kenmerken van succesvolle ondernemingen ............................................................ 3
1.1.1 Visies op succesvolle ondernemingen ........................................................................... 3
1.1.2 Ranglijsten van succesvolle ondernemingen .............................................................. 6
1.1.3 Succesfactoren ......................................................................................................................... 6
1.2 Businessmodellen ......................................................................................................... 7
1.2.1 Definitie, inhoud en soorten businessmodel .............................................................. 7
1.2.2 Categorieën businessmodel ............................................................................................... 8
1.2.3 Relatie tussen kernfuncties en businessmodel .......................................................... 8
1.2.4 Relatie tussen ondernemingsstrategie en businessmodel .................................... 9
1.3 Profitmodellen .............................................................................................................10
1.4 Innovatie als overlevingsmechanisme ................................................................11
Hoofdstuk 2: Inleiding in strategie ..........................................................................................12
2.4 Sleutelconcepten van strategie .....................................................................................12
2.4.1 Richting ........................................................................................................................................ 12
2.4.2 Afbakening .................................................................................................................................. 13
2.4.3 Lange termijn ............................................................................................................................. 14
2.4.4 Omgeving ..................................................................................................................................... 14
2.4.5 Concurrentievoordeel ............................................................................................................ 16
2.4.6 Organisatie .................................................................................................................................. 17
2.4.7 Resources .................................................................................................................................... 18
2.4.8 Stakeholders .......................................................................................................................... 20
2.5 Clustering van de sleutelconcepten ......................................................................20
Hoofdstuk 3: Contexten van strategie .....................................................................................22
3.1 Strategie voor grote bedrijven en voor het midden- en kleinbedrijf .......22
3.1.1 Strategie voor grote bedrijven ....................................................................................... 22
3.1.2 Strategie voor het midden- en kleinbedrijf .............................................................. 23
3.2 Strategie voor publieke organisaties ...................................................................24
3.3 Ondernemingsperspectieven ..................................................................................25
3.3.1 Strategisch perspectief: operational efficiency versus strategische
positionering ......................................................................................................................................... 25
3.3.2 Kanaalperspectief: fysiek versus virtueel ................................................................. 26
3.3.3 Innovatieperspectief: exploiteren versus exploreren .......................................... 26
3.3.4 Organisatieperspectief: open versus gesloten ........................................................ 27
3.3.5 Plaatsperspectief: lokaal versus globaal .................................................................... 27
3.3.6 Uitvoeringsperspectief: uitbesteden versus zelf doen ......................................... 27
3.3.7 Procesperspectief: differentiatie versus lage prijs ................................................ 28
Hoofdstuk 5: Omgevingsanalyse: bedrijfstak en internationalisering .......................29
5.1 Rentabiliteit en bedrijfstakanalyse ......................................................................29
5.1.1 Rentabiliteit ........................................................................................................................... 29
5.1.2 Andere kengetallen ............................................................................................................. 29
5.1.3 Aantrekkelijkheid van de markt binnen de bedrijfstak ....................................... 29
5.1.4 Return on investment ........................................................................................................ 30
5.2 Bedrijfstakken als kern van het denken in de twintigste eeuw .................30
5.3 Diversificatie .................................................................................................................31
Terug naar inhoudsopgave
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Waarom is deze pagina onscherp?
Dit is een Premium document. Word Premium om het volledige document te kunnen lezen.
Andere studenten bekeken ook
- Lesopdracht 2 - -----------
- Samenvatting Praktisch bedrijfsrecht Mr. J.W.J. Fiers
- Samenvatting Leren en Onderwijzen - Hoofdstuk 1 - 10
- Summary Corporate Communication - Chapters 1-9
- Samenvatting Regeltechniek (SYK-1) - Samenvatting/dictaat - 14-01-2016
- Proef/oefen tentamen 29 oktober 2014, vragen en antwoorden
Gerelateerde documenten
- REG4 - Inleiding tot regeltechniek - Meet‐ en regeltechniek
- Summary, International Organizations, Week 1-12, IGOs and NGOs Summary
- Samenvattingen: boek "Bestuurlijke Informatievoorziening", Leijnse W. - Hoofdstuk 1-7
- Summary of Book " Designing with the Mind in Mind," Jeff Johnson - 2nd edition, Psychology of Interaction Design, H 1-13
- Samenvatting Huisvestingsmanagement
- De opbouw van een rapport